Friday, December 12, 2014

Saya Nak Tambah Berat!


Ramai yang nak kurus, dan tak kurang juga yang nak tambah berat badan. Orang yang terlalu kurus ataupun underweight memang akan berasa tidak selesa dengan keadaan dirinya, dan akan cuba makan dengan banyak (pengalaman sendiri) tetapi akhirnya berputus asa kerana hasilnya yang tidak memberansangkan atau tiada kesan langsung.

Memang frust menonggeng lah. Tak ape, jom kita usahakan dengan mengambil supplemen dari Shaklee ni.



Set weight gain Shaklee terdiri daripada:

1) Mealshakes perasa vanilla.
-Mealshakes menyediakan 24 jenis vitamin A-Z, mineral dan 'trace mineral'. Ketiadaan 'trace mineral' akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
-Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ, darah, sel imunisasi dan sebagainya.
-Mengandungi asid folik, biotin yang kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang serta sel-sel.
-Mealshakes merupakan minuman bernutrisi yang menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian.

2) B Complex
-Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan, mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, stress dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

3) Vitalea multivitamin with iron formula
- Multivitamin hebat sebagai supplemen seimbang dan komprehensif bagi memenuhi keperluan 28vitamin dan mineral penting yang diperlukan.

-Bagaimana nak tahu berat kita normal atau underweight atau overweight?
Senang jer, cuba tengok kat bawah ni ye.


Contoh: berat badan ialah 40kg manakala tinggi pula 155cm.
Pengiraannya= 40kg/(1.55x1.55)=16.67
So, kurang dari 20.6, maka termasuk dalam kategori kurus (underweight).
  • (SET A)Mealshakes+Vit.B Complex   ATAUPUN
  • (SET B)Mealshakes+Vit.B Complex+Vitalea

*Tetapi harus diingat yang supplemen sahaja tidak dapat membantu untuk menambah berat tanpa ada displin yang tinggi untuk mengamalkan nya secara konsisten bersama dengan makanan sihat yang lain. Dan jangan skip waktu makan anda walaupun telah mengambil supplemen ini.*

Mealshakes disarankan untuk diminum selepas waktu makan sebanyak 2 kali sehari. Mealshakes boleh dicampur dengan susu atau minuman coklat.
  • (SET A) Mealshakes+Vit.B Complex 
  • (SET B) Mealshakes+Vit.B Complex+Vitalea  
  • PENGHANTARAN ADALAH PERCUMA!!
Hubungi kami dengan beberapa cara dibawah:
~ MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.