Friday, March 28, 2014

Kelebihan Breastfeeding Dan Supplemen Shaklee Untuk Penyusuan.


Seandainya anda mengambil supplemen untuk tujuan penyusuan, perlulah di fahami bahawa vitamin bukanlah salah satu cara membanyakkan susu ibu. Vitamin diambil demi memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat serta secara langsung mampu membekalkan susu ibu kepada si manja.

Kejayaan penyusuan antaranya adalah bergantung kepada kesihatan ibu. Konsep penyusuan antaranya adalah bergantung kepada kesihatan ibu. Konsep asas penyusuan perlu difahami terlebih dahulu iaitu:

KEBIH KERAP BAYI DISUSUKAN ATAU LEBIH KERAP SESI PERAHAN, MAKA LEBIH BANYAK SUSU DI HASILKAN.
  • Si ibu kerap menyusukan bayi secara langsung atau bagi ibu yang berkerjaya, membuat sesi perahan yang konsisten setiap 3jam atau tidak lebih dari itu.
  • Si ibu memastikan pengambilan air yang seimbang dan secukupnya setiap hari iaitu tidak kurang dari 3 liter sehari dan memastikan dirinya mengambil makanan seimbang dalam menjayakan penyusuan lengkap buat si manja.
  • Si ibu juga digalakkan mendekatkan diri dengan Pencipta demi memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani dititikberatkan.
Banyakkan kelebihan yang bayi anda boleh dapat melalui breastfeeding. Malahan dalam Islam, adalah digalakkan si ibu untuk menyusukan anak sehingga berusia 2 tahun.

Dan sekiranya anda nak…
-Bertenaga sepanjang hari,
-Tak nak cepat lapar,
-Susu pekat supaya anak cepat kenyang.
-Mencantikkan kulit Ibu.
-Berat badan tidak naik mendadak.

*Malahan dengan SET PENYUSUAN SHAKLEE ini, tiada lagi masalah susu kering atau tak cukup susu kepada para ibu!
Fungsi setiap produk diringkaskan seperti berikut:

1) ESP untuk top-up kekurangan protein di dalam diet anda. Walaupun kita makan ikan, ayam, daging dan macam-macam lagi, kebiasaannya protein tersebut sebahagian besar terurai apabila dimasak.  Disebabkan ESP kaya dengan protein, ia bukan sahaja membanyakkan susu. ESP juga membantu mengekalkan tenaga, lambatkan rasa lapar dan mencantikkan kulit.

2) Alfalfa berfungsi sebagai Milk Booster. Alfalfa juga merupakan supplemen kewanitaan yang hebat kerana membantu merawat masalah keputihan disamping mengetatkan rahim. Cadangan pengambilan sehari cuma 6biji sahaja.
(Alfalfa tidak dibenarkan kepada pesakit SLE LUPUS)

3) Lecithin berfungsi untu menguraikan lemak-lemak dari makanan yang masuk kedalam badan si ibu dan ini akan mengawal berat badan ibu supaya tidak naik terlalu banyak.Selainitu, lecithin juga dipercayai dapat embantu perkembangan otak bayi!

ADD ON >> Ostematrix berfungsi sebagai supplemen kalsium kerana kekurangan kalsium boleh memberikan impak secara direct terhadap penghasilan susu. Ibu yang menyusu memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg kalsium sehari.

 Berminat dengan rangkaian produk Shaklee? Boleh menghubungi kami (Eeta/Saiful) dengan beberapa cara dibawah:
 **Amat dialu-alukan orang Sarawak, khususnya di kawasan Kuching dan Kota Samarahan (area UNIMAS, UITM, DESA ILMU dan sekitarnya). Untuk kedua-dua kawasan tersebut, inshaa Allah boleh deliver by hand. Untuk kawasan lain, penghantaran menggunakan pos.**

~ MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.