Thursday, December 3, 2015

Meningkatkan Perkembangan Otak Anak-Anak Dengan Lecithin & Omega Guard Shaklee

Minyak ikan (fish oil) memang telah diketahui dapat membantu dalam permasalahan kanak-kanak seperti lembap dalam pembelajaran, hiperaktif, dyslexia, ADHD dan ADD. Tetapi selain dari minyak ikan (fish oil), terdapat satu lagi asid lemak penting iaitu lecithin yang boleh membantu tubuh menyerap dan memproses minyak dan lemak penting yang membantu mengekalkan keberkesanan otak dan fungsi saraf.

Malahan dalam buku tulisan seorang Neurologist,Dr Levinson turut menyatakan bahawa penggunaan Lecithin yang digabungkan dengan asid lemak penting yang lain seperti minyak ikan,flaxseed, EPO dan Vitamin E, hasilnya amatlah memberangsangkan.

Sumber diambil dari blog Dianne Craft, boleh ke link berikut untuk baca lebih lanjut. > Improving your memory with lecithin.

             *************************
In his book Total Concentration, Dr.Levinson, a neurologist from New York, states that he frequently uses lecithin to help both attention and learning in his young patients.

Auditory Processing Problems in the Children.
-One of the most exciting areas in which I have seen lecithin make noticeable differences is in the improvement of auditory processing function in children. I have received many reports from speech pathologists and parents telling of greatly-improved auditory processing (hearing and remembering) in children who take this natural soybean product.
My experience is that when lecithin is taken alone it is very helpful, but when taken along with the essential fatty acids (fish oil, flaxseed oil,evening primrose oil) and Vitamin E, it produces marked results.
Because of its fat-emulsifying properties it helps the child’s body digest the extra oils, thereby making use of them properly.

          ****************************
Jadi, sekira anda ingin berusaha untuk mengubah anak-anak anda, apa kata anda memberikan supplemen terbaik kepada mereka iaitu supplemen dari Shaklee yang sememangnya selamat, semulajadi, tidak mengandungi bahan merbahaya dan tiada tambahan perisa atau pemanis.

OMEGA GUARD Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen didunia.



LECITHIN Shaklee adalah dari kacang soya semulajadi (non GMO / non genetically modified organism). Setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg koline dan 48mg inositol .


Sekira anak anda tidak pandai untuk menelan kapsul, anda boleh potong kapsul tersebut dan campurkan isinya kedalam minuman jus atau makanan kegemaran anak anda.

MEALSHAKE SHAKLEE,  serbuk susu soya Bukan-GMO /semulajadi yang turut mengandungi lecithin dan kesemua vitamin-vitamin penting untuk pertumbuhan anak-anak.  



Apa yang penting, anda sentiasa bersabar dan konsisten dalam memberikan yang terbaik untuk anak anda. Berilah masa sehingga 90 hari untuk melihat perubahan kepada anak anda. Dan jangan lupa untuk berdoa kepada Tuhan, memohon pertolongan dari Nya.

Boleh hubungi saya untuk pesanan atau konsultansi percuma.



> Email: prettymommieshop@gmail.com
> Like & Pm: www.facebook.com/sihatcantikcergas

'PREVENTION IS BETTER THAN CURE'

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.