Friday, December 26, 2014

Produk untuk Penderita Anemia

Anemia adalah keadaan di mana sel darah merah seseorang terlalu rendah dan jumlah hemoglobin dalam darah berada di bawah normal. Beberapa gejala anemia yang sering dialami penderita anemia adalah lemah, letih, lesu, dan mudah lelah. 

Terdapat banyak faktor penyebab anemia. Di antaranya adalah kekurangan sel zat besi, vitamin B12, atau asid folik. Akan tetapi, anemia juga boleh disebabkan oleh keadaan tertentu. Ibu menyusu misalnya, lebih banyak memerlukan nutrisi seperti zat besi sebab bayi yang dikandung turut memerlukan zat besi untuk tumbesarannya.

 ******* PRODUK SHAKLEE UNTUK PENGHIDAP ANEMIA ******

Vitalea~Mengandungi zat besi yang membantu pembentukan sel darah merah dan menghasilkan sel darah yang sihat. Zat besi menjadi sebahagian daripada struktur hemoglobin yang membawa oksigen ke tisu dan sel.

B-Complex~Meningkatkan sel darah merah dan hemoglobin. Shaklee B-complex adalah lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B termasuk B12 dan folat.

Vitamin C~Membantu penyerapan vitamin B12 dan zat besi. Vitamin C juga membantu pengeluaran hemoglobin dan meningkatkan pertahanan badan.



 HUBUNGI KAMI DENGAN CARA BERIKUT:
~ Pengedar Shaklee Sarawak ~
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.