Thursday, February 18, 2016

Omega-3 Meningkatkan Kemahiran Membaca Kanak-kanak.

Majoriti kanak-kanak sekarang telah pandai membaca seawal usia 3 atau 4 tahun. Dan ini pastinya membanggakan ibubapa mereka. Tetapi terdapat juga kanak-kanak yang belum boleh membaca pada usia 6 tahun, dan ada juga yang belum lagi kenal huruf apabila masuk darjah satu. Sebagai ibubapa yang penyayang dan prihatin, pastinya kita risau akan perkembangan anak-anak kita.


Macam genius jerr...


Kajian para penyelidik dari Universiti Oxford telah mengesyorkan supaya pengambilan harian supplemen yang mengandungi asid lemak Omega-3 dapat membantu kanak-kanak yang lemah dalam pembelajaran untuk meningkatkan kemahiran membaca mereka dan juga memperbaiki perilaku serta sahasiah mereka.

Tetapi kajian tersebut mendapati tiada perubahan atau sebarang peningkatan berlaku keatas kanak-kanak yang bijak dalam kelas. Ini menunjukkan bahawa terdapat hubungkait antara kekurangan nutrien dengan perkembangan otak kanak-kanak.

Baca selanjutnya berhubung artikel dan kajian oleh para penyelidik barat berkenaan keberkesanan omega-3 membantu perkembangan otak kanak- kanak di link berikut:

> Medical News Today
> Plos One (kajian)
> The Omega Wave

Malahan banyak kajian klinikal sebelum ini telah membuktikan bahawa pengambilan supplemen omega-3 juga dapat membantu kanak-kanak yang mengalami ADHD dan DCD.
(*ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
(*DCD = Development Coordination Disorder)

Jadi, sekira anda ingin berusaha untuk mengubah anak-anak anda, apa kata anda memberikan supplemen terbaik kepada mereka iaitu supplemen dari Shaklee yang sememangnya selamat, semulajadi, tidak mengandungi bahan merbahaya dan tiada tambahan perisa atau pemanis.

Apa yang penting, anda sentiasa bersabar dan konsisten dalam memberikan yang terbaik untuk anak anda. Berilah masa sehingga 90 hari untuk melihat perubahan kepada anak anda. Dan jangan lupa untuk berdoa kepada Tuhan, memohon pertolongan dari Nya.

Supplemen Shaklee yang di rekomen untuk anak-anak yang lemah dalam akademik:
  • Shaklee Omega Guard
  • Shaklee Meal Shakes




Boleh hubungi saya untuk pesanan atau konsultansi produk dan harga. 

Sms/whatsapp: 014-9940049

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.