Monday, November 10, 2014

Mealshake Shaklee Makanan Segera Untuk Remaja




Kenali apa itu makanan ringan?
Makanan ringan boleh dikategorikan sebagai makanan kurang khasiat yang memudaratkan kerana ia mengandungi karbohidrat jenis biasa, lemak tepu dan garam dengan kadar yang tinggi, di samping rendah ataupun tiada langsung bahan serat, protein, vitamin dan zat-zat logam di dalamnya.

Malahan ia sebenarnya mendatangkan kesan negatif untuk jangka masa panjang. Ini dibuktikan dengan penggunaan mononatrium glutamate, gula, garam, bahan pewarna dan pengawet yang tinggi, yang bertujuan mengekalkan kesedapan dan kesegaran. 

Namun, segala bahan ini dikenalpasti sebagai agen utama kepada masalah kesihatan, seperti kanser, kerosakan gigi, obesiti (kegemukan) dan jantung berlubang.
--------------------------------------------------------
TETAPI 'FAST FOOD' INI LAH YANG MENJADI MAKANAN KEGEMARAN PARA REMAJA. Bukan tidak boleh makan fastfood langsung, tetapi hadkan pengambilannya.  Jangan lah sampai 'menghadap' fastfood setiap hari.

Kenapa Pemakanan Sihat Penting Untuk Remaja?
  • Menyokong pertumbuhan dan perkembangan yang normal.
  • Sentiasa cergas.
  • Mengekalkan tahap kesihatan yang baik.
  • Membekalkan tenaga dan nutrisi untuk melakukan aktiviti-aktiviti fizikal harian.
  • Membekalkan tenaga bagi lelaki (apabila mereka mencapai akil baligh) untuk pertumbuhan otot.
Tenaga diperlukan untuk pelbagai fungsi seperti :
  • Pembinaan otot tubuh.
  • Mengekalkan suhu badan.
  • Memastikan sistem dalaman tubuh berfungsi.
  • Melakukan aktiviti-aktiviti harian.
  • Secara amnya, badan memerlukan :
    • Tenaga (yang diperolehi daripada makanan terutamanya daripada makronutrien).
    • Makronutrien: Karbohidrat, Protein, Lemak.
    • Mikronutrien:
Vitamin- Vitamin A, B, C, D, E, K.
Mineral- Kalsium, Besi, Iodin, Zink, Folat, Selenium.

DAN kaedah paling mudah untuk memastikan para remaja mendapat kesemua nutrisi diatas ialah dengan pengambilan Vitamin.  Dan kebanyakan remaja tidak sukakan vitamin disebabkan oleh bentuknya yang besar, rasa yang kelat dan leceh nak mengamalkan nya setiap hari. (Saya juga seorang ibu kepada 2 orang anak remaja...hihihi..) 

MAKA untuk para remaja dan ibubapa, saya ingin mengesyorkan multivitamin sedap perasa vanilla yang mengandungi kesemua nutrisi dan khasiat yang diperlukan untuk para remaja! 


Anak anda pasti menyukainya kerana rasa yang sedap dan tidak LECEHHH..Mealshake Shaklee boleh dibancuh bersama susu, coklat dan minuman kegemaran yang lain (kecuali minuman berkafeine). 


 REBUT PROMOSI HEBAT BULAN SEPTEMBER 2014!!  
BELI 3 PERCUMA 1 MEALSHAKE!! 
*Penghantaran percuma seluruh Malaysia 

Berminat dengan rangkaian produk Shaklee? Boleh menghubungi kami (Eeta/Saiful) dengan beberapa cara dibawah:
 **Amat dialu-alukan orang Sarawak, khususnya di kawasan Kuching dan Kota Samarahan (area UNIMAS, UITM, DESA ILMU dan sekitarnya). Untuk kedua-dua kawasan tersebut, inshaa Allah boleh deliver by hand. Untuk kawasan lain, penghantaran menggunakan pos.**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.