Friday, January 30, 2015

5 Kepentingan Detoks Usus

Berdasarkan perangkaan, kanser usus adalah kanser ketiga tertinggi di Malaysia. Takut juga bila kita dengar statistik ni. Rupanya antara sebabnya adalah sembelit. Sembelit juga berpunca dari usus yang tidak sihat.


Macamana nak dapatkan usus yang sihat?
 Kita kena Detoks usus kita supaya usus bersih dari bakteria dan kuman penyebab kanser.
1. Meningkatkan Keberkesanan Sistem Penghadaman.
- Seperti juga longkang yang lancar aliran airnya, mampu membawa sisa-sisa terbuang dengan baik jauh ke tempat kumbahan. Longkang tersumbat boleh menyebabkan kotoran tersekat dan mendatangkan bau busuk serta penyakit.

2. Bantu kita buang air dengan lebih kerap, elak sembelit.
- Sembelit membuatkan bahan tidak elok dalam usus berada didalam badan dengan lebih lama. Itu sangat tidak baik untuk badan. Kenapa? Sebab toksin benda tidak terhadam itu boleh menyerap ke dalam saluran darah dan mendatangkan penyakit. Ia juga boleh menyebabkan kesan lebih teruk seperti buasir.

3. Meningkatkan tenaga
- Ramai orang yang menjalani detoks usus merasa lebih bertenaga, pengaliran darah yang lebih lancar dan tidur yang lebih lena.

4. Meningkatkan kadar serapan vitamin dan nutrien.
- Usus yang kotor membuatkan penyerapan nutrien kurang kerana dihalang dengan toksin yang berada dalam usus. Usus yang telah dibersihkan membantu air, vitamin dan nutrien di serap dengan lebih baik.

5.Permulaan yang baik untuk kurus.
- Detoks usus membantu menguruskan badan. Ramai orang yang hilang berat disebabkan oleh detoks usus kerana ia juga membantu meningkatkan metabolisma badan.

**************************************
ALFALFA COMPLEX dari Shaklee boleh membantu anda untuk mengeluarkan toksin dari badan.
Amalkan setiap hari, inshaa Allah ianya juga boleh membantu mengurangkan
masalah-masalah seperti keputihan untuk wanita, mencuci buah pinggang, singkir lemak dan
kolestrol, dan banyak lagi.




Hubungi saya dengan cara berikut:
➡Sms/whatsapp 014-9940049

💜 Pengedar Shaklee Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.