Friday, April 17, 2015

10 Panduan Mencapai Kebahagiaan


1. Kerjakan sesuatu yg anda suka atau yang anda minat….bukannya melakukan sesuatu yang anda terpaksa...kerana sesuatu yang anda minat pasti akan dilakukan juga biarpun ketika sibuk.

2. Mengambil berat kesihatan kerana kesihatan itu kunci kebahagiaan..jadi..jagalah makanan yg seimbang,bersukan dan menjauhi yg tidak sihat.

3. Matlamat hidup kena jelas..crystal clear gitu…barulah boleh dapat apa yang diangankan...bukannya berangan mat jenin... jadi pendek kata,tak salah berangan..tp kene clear okay.…

4. Redha dgn kehidupan apa adanya-termasuk pahit maung hidup..Cukup lah Allah tempat bergantung dan berlindung.. dgn redha dan rela...kita takkan mudah mengeluh dan gentar.

5. Focus dgn kehidupan harini..tdk menyesal dgn hari yg telah berlalu dan tidak gelisah dgn hari esok yg belum sampai lagi.

6. Berfikir sebelum membuat sebarang keputusan dan berani mengambil keputusan..dan tidak menyalahkan org lain jika keputusan itu salah..

7. Selalu memerhatikan org lain yang lebih rendah..maksudnya tidak ego atau sombong kerana ada byk lagi yg hidup serba kekurangan.

8. Sering senyum dan sentiasa berkawan dgn mereka yg optimis..jadi takdela mudah putus asa dalam hidup..

9. Bersedia membantu org lain mendapat kebahagiaan.. ingat kata2 ni..to be happy for the lifetime is to help others.

10. Mampu merebut peluang yg berharga.....

Akhir kata… “Jalanilah harimu dengan gembira dan berbuatlah dengan lebih bersungguh2.. bersabarlah...Allah pasti memberi jalan keluar..mudah2an jalan keluar itu segera sampai dan ingatlah bahawa mencari bahagia itu tidak ubah seperti menanam bunga mawar.Sebaik ditanam tidak terus berputik,tetapi biarlah ia tumbuh dan membesar dahulu...

(sumber:copypaste dari Fb group Jutawan.) 


SEMOGA BERMANAFAAT.

~pengedar shaklee anda.~
Email: prettymommieshop@gmail.com 
Sms/whatsapp: 014-9940049 Fb: Sihatcantikcergas

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.