Sunday, October 26, 2014

Keistimewaan Shaklee ESP Dari Produk Soya Lain Dipasaran


Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda. 


Manakala kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap KENCING MANIS.

Untuk pengetahuan anda satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah di serap oleh tubuh manusia.

TAHUKAH ANDA?
Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol?
 


Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanafaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. 
Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikkan soya.

MANAFAAT UTAMA:

  • Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada AWET MUDA...
  • Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan seri kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka an mengurangkan kesan parut. Kulit akan kelihatan muda remaja...
  • Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan
  • Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

KEPENTINGAN PROTIN

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. 

Kekurangan protin menyebabkan:
  • lemah dalam sistem imun untuk melawat penyakit, 
  • masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, 
  • kehilangan kepejalan otot, 
  • perubahan warna rambut,
  • masalah penghadaman, 
  • masalah penghasilan darah dan hormon yg boleh menyebabkan kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

APA ITU ASID AMINO?

* Protin terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yang berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

* Terdapat asid amino tertentu yang TIDAK DAPAT dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid-amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid-amino perlu. ESP menyediakan kesemua asid-amino perlu tersebut.

* Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program(IPP),bagi memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

REKOMENDASI PENGAMBILAN:-

-1 kali sehari, 3 sudu besar. Dan boleh di campur dengan Mealshake,Performance Drink, susu atau coklat. 

-Jangan gunakan air panas semasa membancuh ESP kerana ini akan memusnahkan khasiatnya.

 *JUGA AMAT DIGALAKKAN untuk IBU MENGANDUNG, IBU MENYUSU BAYI, PESAKIT KENCING MANIS dan ramai lagi..


 Berminat dengan rangkaian produk Shaklee? Boleh menghubungi kami (Eeta/Saiful) dengan beberapa cara dibawah:

 **Amat dialu-alukan orang Sarawak, khususnya di kawasan Kuching dan Kota Samarahan (area UNIMAS, UITM, DESA ILMU dan sekitarnya). Untuk kedua-dua kawasan tersebut, inshaa Allah boleh deliver by hand. Untuk kawasan lain, penghantaran menggunakan pos.**

~ MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT~  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.