Monday, February 10, 2014

Testimoni Pesakit Demam Denggi Mengenai Interferon.

Demam Denggi semakin meningkat di negara kita dan ini pastinya merisaukan kita kan. Sebelum ni saya dah 'share' tentang tanda dan rawatan demam denggi di post berikut >> DEMAM DENGGI SEMAKIN MENINGKAT.

So, pastikan rumah kita bebas dari perkara yang boleh 'memikat' nyamuk denggi datang melawat. Apa dia 'pemikat' nyamuk denggi ni?
  • Air yang bertakung
  • Sampah sarap yang terbiar dan tidak dibakar
  • Tempat gelap / warna hitam 
Dan, ingat lah!Demam denggi boleh membawa maut.


Arwah Din Beramboi yang meninggal dunia disebabkan oleh demam denggi

So, kat sini saya nak share satu testimoni dari pelanggan saya sendiri bagaimana dua produk Shaklee iaitu Nutriferon dan ESP (Energizing Soy Protein) dapat membantu menambah platelet darah pesakit demam denggi dan seterusnya mencegah penyakit terus melarat. Sekiranya ada ahli keluarga atau kenalan yang telah disahkan mendapat demam denggi dan bacaan platelet semakin menurun, boleh lah rekomen kan Nutriferon dan ESP (ataupun Performance Drink) kepada mereka.

Jom tengok dulu testimoni ni yerr..


Testimoni fB SIHATCANTIKCERGAS
Apabila seseorang terkena demam denggi, yang pastinya kiraan platelet darah akan menurun. Nota dibawah adalah dari post saya sebelum ini berkenaan Demam Denggi.
"FBC ialah ujian pengiraan sel2 darah merah, putih dan yang penting sekali platelet. Platelet perlu untuk pembekuan darah dan virus denggi suka makan platelet ini. Platelet yang normal ialah antara 150 000-400 000. Jika bacaan anda kurang dari 150 000 ada kemungkinan anda kena denggi. Ada juga virus2 lain yang menyebabkan platelet turun. Biasanya anda kena hadir semula keesokan harinya untuk ujian semula. Jika platelet count anda kurang 100 000, rasanya confirmedlah dan anda perlu masuk ke wad untuk rawatan selanjutnya."

Testimoni diatas menyebut bahawa kiraan platelet pesakit adalah dibawah 50, maksudnya dibawah 50 000. Jadi pesakit telah confirm mendapat demam denggi dan dimasuk ke wad. Tetapi setelah di beri Nutriferon dan ESP, pesakit telah dikeluarkan dari wad sehari selepas itu. Alhamdulillah.
*Ingat! Nutriferon dan ESP bukan penawar penyakit demam denggi ye.*


Akibat dari peningkatan kes denggi, 72 buah klinik seluruh negara telah diarah untuk melanjutkan waktu operasi mereka...Wahhh...ini memang dah tahap membahayakan lah ye..

Apa itu Nutriferon? 

NutriFeron MENINGKATKAN INTERFERON semulajadi badan dan sekaligus MENGUATKAN TINDAK BALAS IMUN badan. (*Apa pulak INTERFERON NI ? Tengok kat >> Cik Wiki )

(Sumber: Blog Celik Vitamin)
  1. Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia-Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.
  2. Meningkatkan paras interferon secara semulajadi*-Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*
  3. Dicipta Oleh Individu Yang Menemui Interferon-Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo.
  4. Rumusan Berpaten Yang Eksklusif-NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee.Ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.
  5. 40 tahun kajian-Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, Dr. Yasuhiko Kojima telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi (NK) – menyokong lebih banyak perkembangan untuk sistem sains imunisasi ini.
  6. Sejak NutriFeron ™ telah dibangunkan, beberapa kajian klinikal manusia telah mendokumenkan keberkesanan makanan tambahan ini. Kajian ini, yang telah disiarkan dalam jurnal perubatan, seperti Journal Gastroenterology, Clinical Pharmacology and Therapy, dan Journal of Alternative and Complimentary Medicine,, mengetengahkan pelbagai faedah yang berkaitan dengan NutriFeron ™.
Insan disebalik kajian selama 40 tahun, DR. YASUHIKO KOJIMA

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN
Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia/alkohol) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Energizing Soy Protein (ESP) tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):


1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)



Berminat dengan rangkaian produk Shaklee? Boleh menghubungi kami (Eeta/Saiful) dengan beberapa cara dibawah:
 **Amat dialu-alukan orang Sarawak, khususnya di kawasan Kuching dan Kota Samarahan (area UNIMAS, UITM, DESA ILMU dan sekitarnya). Untuk kedua-dua kawasan tersebut, inshaa Allah boleh deliver by hand. Untuk kawasan lain, penghantaran menggunakan pos.**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.