Sunday, October 12, 2014

Vitamin Untuk Anak Sering Demam


"Nama saya Zafran (bukan nama sebenar), umur saya 3 tahun. Seawal pukul 7 pagi setiap hari, ibu akan dukung saya yang masih tidur, masuk kedalam kereta. Sementara ayah pula mengemas beg baju dan keperluan saya yang lain dan diletakkan di tempat duduk belakang. Ayah start enjin kereta dan menuju ke destinasi 'wajib' setiap hari (kecuali sabtu dan ahad) iaitu ke Taska al-syahfi (nama cuma rekaan semata-mata). Setelah sampai, ibu ayah akan cium pipi saya yang waktu tu masih lagi 'mamai mamai', dan diserahkan kepada Kak Ana (pun bukan nama sebenar) yang sudah pun menunggu di pintu dengan senyuman manisnya. Lepas tu ibu dan ayah pun pergi 'tinggalkan' saya untuk ke tempat kerja mereka.

"Zafran baring kat sini dengan Aina dan Adam ye, kak Ana buatkan susu k.." Kak Ana baringkan saya yang dah sedar di sebelah Aina dan Adam (bukan nama sebenar jugak) sementara dia bancuhkan susu untuk saya.Saya tengok Aina berhingus, Adam pula batuk. Aina lap hingus dia dengan tangan kiri, tangan kanan pulak tengah pegang mainan. Adam pun tengah bermain sama-sama dengan Aina sambil batuk-batuk. Macam-macam permainan yang mereka main. 

Selepas habiskan sebotol susu, saya pun bermain sekali dengan Aina dan Adam. Memang seronok bermain dengan mereka. Kami berkongsi permainan, lepas puas bermain kami makan bersama-sama. Kadang-kadang kami bertukar-tukar cawan minuman.

Petangnya ibu ayah jemput saya dari taska. Malam tu ibu kata badan saya panas. Hingus pula asyik meleleh. Ibu letakkan tuala basah di dahi saya dan beri ubat demam. Saya dengar ibu beriahu ayah..esok dia kena ambik emergency leave sebab nak jaga saya yang demam.  Kesiannya ibu...



Cerita diatas cuma sebahagian dari rutin anak-anak yang dihantar ke taska atau pun pusat jagaan. Bukan nak kata yang para penjaga tidak memberi perhatian kepada kanak-kanak, tetapi mungkin sekali sekala mereka ada terlepas pandang perkara yang berlaku di kalangan anak-anak yang dijaga. Ye lah kan, takkan nak duduk menghadap kanak-kanak setiap jam, dan budak-budak ni pun bukan nya suka kalau di kawal sangat. Mereka pun nak kebebasan. 

Berbalik kepada cerita rekaan diatas tadi, saya cuba nak ceritakan bagaimana senangnya bagi kanak-kanak untuk mendapat jangkitan daripada rakan-rakan semasa di pusat jagaan ataupun di sekolah. Jadi bagaimana kah kita boleh bantu anak-anak kita untuk mengelak dari terkena jangkitan sebegini? 

BANTU NAIKKAN SISTEM IMUN ATAU KETAHANAN TUBUH MEREKA TERHADAP PENYAKIT.

BAGAIMANA CARANYA? Iaitu dengan pengambilan vitamin yang baik setiap hari terutamanya multivitamin dan vitamin C. Bagi anak-anak yang tidak sukakan pil, boleh cuba memberi mereka MEAL SHAKES SHAKLEE.



MealShakes Shaklee merupakan multivitamin lengkap dalam bentuk serbuk yang kaya dengan 19 vitamin utama, protein, serat dan mineral serta kalsium yang penting untuk khasiat yang diperlukan tubuh setiap hari. Ia memberikan tenaga dan membantu menguatkan sistem imun tubuh, sekaligus membantu mencegah jangkitan penyakit terutama pada kanak-kanak yang mudah sakit.

Dan yang paling best rasanya sedap!Cuma perlu satu sudu sahaja sehari, nak bancuh dengan air suam sahaja pun boleh atau pun kalau nak lebih sedap, campurkan kedalam susu anak anda atau minuman kegemarannya.

****************************************************************
 
♥ Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.
♥ Sumber yang  kaya dengan kalsium, fiber dan protein.
♥ Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik. 
♥ kaya dengan  sumber kalsium dan protein yg sesuai dengan keperluan tumbesaran kanak-kanak

♥ Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.
♥ NO artificial flavor, colors, sweeteners or preservatives added!
Sesuai untuk seisi keluarga.
Bulan September 2014 ini, pihak Shaklee mengadakan promosi hebat iaitu beli 3 Meal Shakes Shaklee Dapat Percuma 1 Meal Shakes ! Berbaloi-baloi ! Boleh stok sampai 3 bulan, atau kongsi beli dengan ahli keluarga   atau dengan rakan kenalan anda ! 

Meal Shakes Shaklee juga membantu bagi yang menghadapi masalah-masalah seperti berikut?
  • Ibu Hamil
  • Ibu Menyusu
  • Anak Kerap Demam
  • Anak Asthma
  • Anak atau Dewasa Yang Kurang Berat Badan
  • Anak atau Dewasa Yang Kurang Selera Makan
  • Anak Kerap Sembelit
  • Orang Yang Selepas Menjalani Pembedahan
  • Individu Tidak Suka Pil

TAK RUGI REMBAT PROMOSI BELI 3 MEALSHAKES SHAKLEE PERCUMA 1 !!
BUY 3 MEALSHAKES GET 1 FREE !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.