Wednesday, October 29, 2014

Protein Soya Dapat Bantu Kurangkan Risiko Kanser Payudara

BETUL KE PROTEIN SOYA DAPAT BANTU KURANGKAN RISIKO KANSER PAYUDARA ?


(Dipetik dari blog Health's A Choice)

Can Soy Protein Reduce the Recurrence of Breast Cancer?
The confusion has been lifted … we have clear evidence that SOY PROTEIN IS ONE OF THE BEST FOOD CHOICES to include in your diet DAILY! (This, of course, applies to both women and men..breast cancer rates among men have increased over the last several years) However, please remember that not all soy protein is created equal. It depends on if the soy beans are Non GMO and how the protein is processed. See this blog post for more details) But lets assume you have a good quality soy like Shaklee that has been processed with low heat etc. There is good evidence that Soy can benefit as a preventative and recurrence of breast cancer.



Satu kajian berkenaan pengambilan sumber soya dalam pemakanan membantu mengurangkan risiko kematian akibat kanser payudara, telah diterbitkan didalam Journal Of  The American Medical Association  (oleh penyelidik dari Vanderbilt University dan Shanghai Institute of Preventative Medicine).

Kajian telah dilakukan keatas 5042 orang wanita keturunan cina yang berusia antara 20 ke 75 tahun yang telah disahkan mendapat kanser payudara. Kajian terhadap mereka telah dijalankan selama 3.9 tahun. Mereka telah dibahagikan kepada 4 kumpulan berdasarkan kepada kandungan soya dalam pemakanan mereka (dari 5gm/hari ke 15gm/hari). Keputusan yang mereka perolehi adalah seperti berikut:
Pesakit kanser payudara yang lebih banyak ambil sumber soya dalam diet mereka mempunyai 25% peluang untuk KURANGKAN risiko kanser payudara dari berulang semula dan 25% peluang untuk KURANGKAN KEMATIAN akibat kanser payudara, berbanding dengan pesakit yang kurang mengambil sumber soya.

Kenapa Soya? Kerana isoflavone genistein dalam soya mengandungi bahan antioksida yang membantu melindugi dari kerosakan oksidasi. Oleh itu soya juga dapat menngkatkan dan memperbaiki kesihatan jantung, payudara dan juga prostat.

Baca lanjut di link ini  http://www.healthsachoice.com/womens-health/can-soy-protein-reduce-the-reoccurance-of-breast-cancer/

Dari artikel tersebut diharap dapat menjawab segala kemusykilan sesetengah orang yang berpandangan negatif tentang khasiat soya kepada kesihatan.

SHAKLEE telah menghasilkan produk soya terbaik dan Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

Anda berminat untuk menambah sumber soya dalam diet harian anda? Lebih baik ambil ESP @ Energizing Soy Protein Shaklee, dan pasti anda akan jatuh cinta!

KEISTIMEWAAN SOYA SHAKLEE BERBANDING SOYA LAIN

Berminat dengan rangkaian produk Shaklee? Boleh menghubungi kami (Eeta/Saiful) dengan beberapa cara dibawah:

 **Amat dialu-alukan orang Sarawak, khususnya di 
kawasan Kuching dan Kota Samarahan 
(area UNIMAS, UITM, DESA ILMU dan sekitarnya). 
Untuk kedua-dua kawasan tersebut, inshaa Allah boleh deliver by hand. 
Untuk kawasan lain, penghantaran menggunakan pos.**

~ MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT~  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Semua artikel dan testimonial didalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.